Prenumerera på Sensilabs produkter

Vi vet hur jobbigt det kan vara att beställa sina produkter varje månad. Att göra nya beställningar varje gång, leta rätt på sitt kreditkort, fylla i sina leverans- och betalningsuppgifter för 100:e gången... Vi är alla lika trötta på det.

Vi vill göra din shoppingupplevelse enkel och trivsam – därför introducerar vi nu möjligheten att prenumerera på våra produkter! Som prenumerant kan du se fram emot en bekvämare shoppingupplevelse, eftersom du slipper beställningsprocessen och istället kan fokusera på att bygga den hälsosamma livsstil du alltid drömt om.

Vad innebär en prenumeration?

En prenumeration är en återkommande beställning som automatiskt placeras, faktureras och levereras till din adress med jämna mellanrum. Allt du behöver göra när du tecknat en prenumeration är att luta dig tillbaka, slappna av och vänta på att dina produkter ska dyka upp.  

När det är dags för en ny leverans av dina utvalda produkter kommer vårt system automatiskt att skapa en beställning åt dig, meddela dig om beställningen och skicka dina produkter till din adress. Vi tajmar leveranserna perfekt, så att du aldrig får slut på dina favoritprodukter, men heller inte får produkter över.  

Varför vill man prenumerera? 

Det finns två anledningar: rabatter och bekvämlighet. Det är alltid billigare att prenumerera än att ta del av våra ordinarie erbjudanden – prenumerationspriset är alltid lägre än det ordinarie priset, vilket gör det till ett riktigt kap. Att prenumerera kan dessutom göra ditt liv så mycket enklare – du behöver inte ens besöka hemsidan för att få hem dina produkter.

Beroende på vilken produkt du prenumererar på kan du bland annat se fram emot följande förmåner:

  • 17% extra rabatt på alla produkter över 150 kr
  • 10% extra rabatt på alla produkter under 150 kr
  • Fri frakt varje gång
  • En gratis gåva med varje ny leverans

Kan jag prenumerera på vilken produkt som helst?

Det går att prenumerera på de flesta av Sensilabs produkter och på så sätt få dem levererade hem till sig med jämna mellanrum. Det är lätt att se om det finns möjlighet till prenumeration. Gå till vilken produktsida som helst och granska prisinformationen – om det går att prenumerera på produkten visas en särskild rabatt som endast är tillgänglig när man tecknar en prenumeration.

Möjligheten till prenumeration kan vara begränsad under särskilda kampanjer, t.ex. Black Friday, eller för produkter som inte är avsedda för återkommande leverans.

Jag beställde ett särskilt 3-månaderspaket – när kommer nästa automatiska leverans?

Oroa dig inte! Alla våra prenumerationer är skräddarsydda in i minsta detalj. Vi kontrollerar vad du har beställt och när ditt förråd tar slut, och ser till att nästa paket skickas iväg i lagom tid.

Jag prenumererar på flera olika produkter med olika stora förpackningar – hur levereras de?

Om du prenumererar på flera olika produkter med olika stora förpackningar och olika leveransintervall kommer varje produkt att levereras individuellt i takt med att det blir dags att fylla på med respektive produkt.

Jag vill inte binda mig på livstid – vad gör jag om jag vill säga upp prenumerationen?

Det är enkelt. Vitsen med våra prenumerationer är inte att lura dig att beställa produkter som du inte behöver eller vill ha. Vi vill bara göra shoppingupplevelsen mer bekväm för dig. Du kan säga upp din prenumeration NÄR SOM HELST. Och det är lika lätt att avsluta prenumerationen som det är att starta den – gör bara något av följande:  

  1. Öppna din profil, gå till sektionen "Mina prenumerationer" och avbryt prenumerationen. 
  2. Klicka på länken för uppsägning i meddelandet som du får några dagar innan nästa leverans skickas. 
  3. Kontakta våra kundtjänstmedarbetare via e-post (info@sensilab.se) eller starta en chatt med dem via vår chattbot, så avbryter de prenumerationen åt dig. 

Hur hittar jag sektionen där jag kan hantera mina prenumerationer?

1. Logga in på ditt Sensilab-konto (eller skapa ett om du inte har något), gå till "Mina prenumerationer" och välj den prenumeration du vill hantera.

2. På sidan för den enskilda prenumerationen kan du:

  1. Öka mängden produkter som ingår i din prenumeration
  2. Pausa och återaktivera din prenumeration
  3. Avbryta din prenumeration
  4. Ändra leveransintervallet om du vill få produkten oftare eller mer sällan
  5. Hoppa över nästa leverans (alla efterföljande leveranser skickas som vanligt, endast en leverans hoppas över)
  6. Ändra leveransadress
  7. Ändra faktureringsadress

Jag kommer att vara bortrest en månad – kan jag pausa min prenumeration? 

Javisst! Logga bara in på din profil och välj att antingen pausa prenumerationen tillfälligt eller hoppa över nästa leverans – du kan alltid återgå till månatliga leveranser igen senare.

Under din profil kan du även se det exakta datumet för nästa planerade leverans för var och en av dina produkter.

Vad händer om jag inte är hemma när leveransen kommer?

Oroa dig inte, ditt paket kommer inte att dyka upp utan förvarning. Vi meddelar dig några dagar innan dina produkter packas och skickas, och förser dig med all tillgänglig information om leveransen, inklusive vilka produkter det rör sig om, priset för beställningen samt de eventuella rabatter och gåvor du får som en del av din prenumeration.

Beroende på land och leveranssätt kan du även komma att få ytterligare information om leveransen från budfirman.

Går det bara att betala med kreditkort? 

Nej, det är ingen skillnad mellan prenumerationer och vanliga beställningar vad gäller betalning – vi accepterar alla betalningsmetoder.

Kommer mina produkter alltid att levereras i tid?

Vi reserverar produkter åt våra prenumeranter och gör alltid vårt bästa för att genomföra varje leverans. Men ibland kan faktorer utanför vår kontroll (t.ex. försenad leverans av ingredienser eller tekniska förseningar i våra produktionsanläggningar) göra att vi får slut på lagret.

Om det inträffar kontaktar vi dig och ger dig möjlighet att:

  1. Få en tillfällig ersättningsprodukt med liknande ingredienser och egenskaper som den du prenumererar på
  2. Vänta på att produkten ska komma tillbaka i lager och få den levererad så snart det är möjligt

Jag har en rabattkod, hur påverkar det min prenumeration? 

Om du använder en rabattkod när du tecknar din prenumeration gäller den extra rabatten endast för den första leveransen – den gäller inte för de efterföljande leveranserna. Rabattkoderna kan endast tillämpas en gång per beställning.